ΒΙΒΛΙΟ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Φίλες, φίλοι,

Σας καλωσορίζουμε στο blog της ομάδας ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ! Για πόσο μπορούμε να περιπλανηθούμε στον κόσμο του στοχασμού και της συνείδησης; Μέχρι πού αποδεχόμαστε το ελεύθερο πέταγμα της σκέψης; Κι όταν γυρίσουμε στο παρόν, στη λογική, στο «πρέπει», δεν θα πούμε ότι ήταν όνειρο, παράκρουση ή μέθη; Αυτό το ταξίδι της σκέψης στη μέθη και στο όνειρο ευελπιστεί να χαρίσει αυτή η ομάδα στον κάθε αναγνώστη. Να του δώσει φτερά για να ξεκινήσει το μαγικό σεργιάνι του σε έναν κόσμο απόλυτα αληθινό αλλά και τόσο ανεξερεύνητο, στον χώρο του βιβλίου που τόσο αγαπάμε. Και μαζί, να το στηρίξουμε με αγάπη, ήθος, ευγενικές προθέσεις, σκέψεις και πράξεις!

Γιούλη Τσακάλου

Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ, Κριτική άποψη της κας Λίτσας Κοντογιάννη για το βιλβίο "Τα άδεια Κουτιά - Χαρά Ανδρείδου" Εκδόσεις Λιβάνη!








Ένα δυνατό ψυχογράφημα, μια ξέχειλα συναισθηματική γραφή από τη μοναδική πένα της κυρίας Χαράς Ανδρεϊδου που σίγουρα προβληματίζει.

Εδώ η συγγραφέας εστιάζει περισσότερο στον εσωτερικό κόσμο της ηρωίδας, την πάλη που βιώνει να γεμίσει τα άδεια κουτιά της ζωής της και να μη δέχεται την πραγματικότητα και εν τέλει την ήττα της από την ίδια την πραγματικότητα που η ίδια απέρριπτε, ζώντας στη δική της εκδοχή της ζωής.

Τη Δάφνη, το κεντρικό πρόσωπο του μυθιστορήματος, αν και κατά βάση είναι ένα τραγικό πρόσωπο, είναι πολύ εύκολο κανείς να την καταδικάσει και η ζωή της να σοκάρει πολλούς από τους αναγνώστες.

Κι αυτό γιατί μέχρι κάποιο σημείο της ζωής της έπαιζε με τους ανθρώπους και με τα δικά τους άδεια κουτιά, έδειχνε να αγνοεί τον βασικό κανόνα της ζωής, πως έχει την τάση να επιστρέφει συμπεριφορές.

Κι αυτό της το παιχνίδι το πλήρωσε με τον χειρότερο τρόπο, να δοκιμάζονται οι αντοχές της, και ουσιαστικά τα συναισθηματικά κουτιά της, να παραμένουν άδεια και εκείνη να προσπαθεί χαμένη να ξαναβρεί τον εαυτό της και να επαναπροσδιοριστεί και να βάλει όρια. Πορεία αρκετά ψυχοφθόρα.

Ένα καλογραμμένο βιβλίο που αφορά τις σύγχρονες ανθρώπινες σχέσεις, που σε ορισμένα σημεία μπορεί να κουράσει κατά πρώτον λόγω της έκτασής του αλλά πολύ περισσότερο λόγω της έκθεσης των υπεραναλυτικών σκέψεων και των συναισθημάτων της πρωταγωνίστριας.

Πρέπει ο αναγνώστης να έχει γεμάτα τα κουτιά του της αντοχής,  της υπομονής αλλά και της κατανόησης για να μπορεί να φτάσει αυτό το ψυχογράφημα μέχρι το τέλος. Ένα μάθημα ζωής το ίδιο το βιβλίο.

Λίτσα Κοντογιάννη για την ομάδα
ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 Λίγα λόγια για την συγγραφέα :

Η Χαρά Ανδρεΐδου γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει, σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, Παιδαγωγικές Επιστήμες, Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, καθώς και Μουσειολογία. Έχει διδακτορικό στην Κλασική Αρχαιολογία και μεταπτυχιακό στην Ανοικτή Εκπαίδευση.
Εργάστηκε κατά διαστήματα σε όλους αυτούς τους τομείς, όπως και σε πολλούς άλλους, για να την κερδίσει στο τέλος η Εκπαίδευση.
Η περιπέτειά της στη θάλασσα της γραφής ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια. Έργα της είναι τα μυθιστορήματα Η Αγάπη Είναι Πόλεμος (Εκδόσεις Ψυχογιός, 2011), Ημερολόγια Διαδρομών (Εκδόσεις Ψυχογιός, 2013), Στα Τέσσερα Σημεία του Ορίζοντα (Εκδόσεις Λιβάνη, 2014). Τα Άδεια Κουτιά είναι το τέταρτο βιβλίο της που κυκλοφορεί.
Όπως λέει η ίδια: «Δε ζωγραφίζω, δε χορεύω, δεν ξέρω να παίζω μουσική, ο δικός μου τρόπος για να εκφράζομαι είναι με τις λέξεις…»
Επικοινωνία με τη συγγραφέα: chara.andreidou@gmail.com
http://www.facebook.com/chara.andreidou

1 σχόλιο:

  1. Λίτσα μου, σ' ευχαριστώ γι' αυτό το όμορφο - καθώς και αυστηρό και αντικειμενικό, πιστεύω - σχόλιο. Έχεις δίκιο, "Τα άδεια κουτιά", όπως και όλα τα βιβλία μου, χρειάζονται αντοχές, υπομονή και κατανόηση για να μπορέσει κάποιος να τα προσεγγίσει με τον τρόπο που τους αρμόζει, όπως πολύ σωστά γράφεις. Εγώ θα πρόσθετα ότι χρειάζεται και ανοιχτό νου και ανοιχτή ψυχή. Δεν με τρομάζει όμως αυτό, αυτό είναι το ζητούμενο όταν γράφω. Ζητάω, απευθύνομαι, ψάχνω, ανθρώπους, αναγνώστες που να αντέχουν αυτό το επίπονο ταξίδι μέσα στους λαβύρινθους των εαυτών μας με στόχο ένα ακόμη σκαλοπάτι, ένα ακόμη βήμα πιο βαθιά μέσα μας. Η ιστορία, το σενάριο, είναι απλώς η αφορμή, το ξέρεις, και το ξέρουν και όλοι όσοι περπατούν πλάι μου από τότε που ξεκίνησα αυτό το ταξίδι για την εύρεση των κρυμμένων - και όχι χαμένων - εννοιών και σκέψεων και συναισθημάτων, μέσα από τις λέξεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή